onsdag 6 mars 2013

Berätta för mig om snön, sa mumintrollet, jag förstår den inte.

 Här kommer några bilder som får summera mitt besök hemma i Övik. Den första visar nybygget mitt i stan och den andra lite skoteråkning i en mindre snöstorm.

 Mamma bjöd så klart på god mat. / Mum's delicious food.

 Vi spelade sällskapsspel hemma hos mammas Per och tjejerna spexade på som vanligt. / Some family games, the girls were the winners. 

 Gott kaffe (tog ett litet avbrott från min kaffepaus). / Good coffe in a cute thermos is what we need. 

Vitaminkick! / Lots of vitamines in our home made juice.

 Preppar inför äventyr. / Preparing for adventures.

Årets första. Smakade som drömmar som inte riktigt hittat sin form ännu. / First strawberries of the year, they tasted like a summer which is about to come.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar