fredag 25 januari 2013

Mina dagar med Marion / My days with Marion

Förra helgen var Marion här, min gamla rumskompis från Rumänien. Här är några av alla de saker vi gjorde under fyra fantastiska dagar tillsammans. / The last week-end Marion, my room mate from Romania, came to visit me. Here are some of the things we did during our four beautiful days together. 

 Självklart spanade vi in denna affär. / Of course we visited this store. 

 Och den här. / And this one.

 På lördagen skulle vi på inflyttningsfest hos bästa Anna från min klass, så jag visade Marion det fantastiska Systembolaget! / At Sathurday night we were invited to a party at my class mate Anna's new appartment, so I showed Marion Systembolaget!

 Sedan vandrade vi runt, tittade på träd och funderade på om det är konstigt när vattnet fryser och om fåglar har känsel i fötterna. / Then we walked around, looked at trees, talked about if it is strange that the water freezer and if birds can feel their legs.

 Vi tittade även in i lite spännande inredningsaffärer. / We also visited some cool decoration stores.

 Hittade nya vägar för att gena ner för Johanneberg. / Found new roads and short-cuts down the hill.

 Gick på stadsmuseet som hade en fantastisk fotoutställning från USA om olika konstigheter från CIA just nu. / Visited the museum that held a great exhibition from USA about departments of CIA right now.

 Roade oss. / Just had fun.

Vi fikade semlor och morotskaka, drack massor av te, tittade på Dexter tills sent på natten, färgade mitt hår, åt lunch med mina vänner, pratade om gamla minnen och nya äventyr. / We ate swedish fika, drank alot of thé, watched Dexter until late in the night, colored my hair, ate lunch with my friends, talked about old memories and new adventures. Thank you for a great time Marion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar