fredag 3 maj 2013

Decent days and nights

Den tid som gått av våren får sammanfattas med dessa ljuva stunder. Först utsikten från Lindholmen, Emmy och jag gick på teaterfestival med tema droger. En annan dag var jag bjuden hem till Lars och Solveig och de tog med mig på en utställning med Elisabeth Ohlson Wallins samlade verk./ My spring so far. First we have the view from Lindholmen, where Emmy and I went to a theatre festval about drugs. Second is Lars and Solveig who brought me to an exhibition about LGBT and religion.

 Årets första glass med fina från klassen. / First ice-cream of the year with these lovely class mates of mine.

 Årets första grillning! Följt av hela Sagan om konungens återkomst. / First barbeque of the uear, followed by a movie night. 

 Petter hackar flitigt och jag hoppar mest runt och hejar på... / Petter cut the vegetables and I was mostly jumping around as usual.

 (Halv)Varma kvällar längst Götakanal. I trakterna har jag även utfört en RFSU-medlemsutbildning nyligen. Warm nights along the channel. In this area I also participated in a sexual/political education this spring.

 Anna har poppat mycket popcorn. / Anna has made a lot of popcorn.

 Gräset är grönt och folk har börjat slappa i solen under lediga stunder. / Finally the grass is grean, and you can relax outdoors.

 Stolpar och träd börjar prydas med diverse vårtecken. / Spring is emerging in all kind of ways.

 Emmy och Mirielle drog med mig på IKEA och bjöd på flera kvällar med övernattning och vin. / Emmy and Mirielle invitied me to go to IKEA and to stay at their place for sleep overs and wine.
 Emmys hyrda rum är alltid lika trevligt. / This is my favorite room in their appartment.

 1:a maj är en röd dag, då får alla vara med! / 1 st of may is a red day, when the left parties and voters walk through the cities.

Klockan slår 11.11 och jag lyfter mina fötter för att känna hur ensamheten rinner ur dem. Hoppar på en båt och åker för att knacka på din dörr. Bland goda vänner är orden ofta överflödiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar