lördag 20 oktober 2012

Hemma hos mig


 Äntligen börjar jag få lite ordning hemma hos mig, så därför tänkte jag bjuda på en liten rundtur. Välkomna till mina 17 kvadrat. / Finally my room is starting to become a bit more in order, so I was thinking I should give you a short tour. 
 
 
Rummet var lite möblerat när jag fick det, känns lite skönt att slippa släpa möbler från Norrland... Bildkollaget är bra samtalsämnen när man har främmande och innehåller många fina minnen, finast är bilden på pappa som ung längst upp till höger. / There was alreddy some furniture when I got the room, nice to not have to drag to much from the North... The pictures are good to make conversation when I have guests, my favorite is the one with dad when he's my age. 

 Försöker leta tavlor och annat fint på loppisar, hittade den här på östhjälpen för en tjuga! / I'm trying to buy most of my things second hand (fun, economical and sustainable), this particular painting I got for about 2 euro,  and the profit went to Romania!

 Jag saknar alla mina böcker, men så länge fyller jag hyllorna med annat kul. I Converselådan har jag min kassettsamling. / I miss my books but for now I'm filling the space with some other fun stuff. In the Converse box I keep my collection of cassettes.

 Jag har min egen toalett men ingen egen dusch, funkar het okej. Fina bilder som jag fick i kärleksbrev hemifrån, andra som jag tog med engångskamera när jag var med tjejerna i Dublin. / I have my own bathroom but no shower (it's across the hall). Here are some pictures I got in a loveletter from home, and some from the trip to Dublin that I took with my girls.


 Delat kök och tevemys! / Shared kitchen and TV-room.

 Jag trivs himla bra på Viktor Rydberg och det är så roligt att bo i samma område som flera klasskompisar. Kom och hälsa på! / I reallt like it here and it's nice to live in the same area as many of my classmates. Cme to visit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar