fredag 3 januari 2014

Arriving in Hong Kong

 Efter cirka 26 timmars resande (med diverse byten och väntan) så är jag alltså äntligen framme i Hongkong! / After about 26 hours of travelling (door to door) I've finally arrived in Hong Kong!

 Jag träffade lite trevliga svenskar som skulle till samma ställe på planet från Istanbul, bland annat Jesper. / I met some nice swedish people heading for the same place as me in the pane from Istanbul, among others Jesper.

 Nästa morgon när jag vaknade var det inte dumt att gå ut och mötas av det här, det var dessutom sommarvärma. / The next morning when I went out I saw all of this and the weather was warm and nice.

Diana och jag hade stött ihop med några trevliga japanskor kvällen innan när vi ankom till campus och de räddade oss lite, visade oss vägen till våra hostel och tog oss ut på frukost nästa dag. / Diana and I met this nice japanese girls when we first arrived the night before and they saved us by helping us to find our hostels and bringing us to breakfast in the morning.

 Vädret. <3

 Mer av campus.


Här ska jag alltså bo de kommande fem månaderna tillsammans med en inhemsk student som jag inte träffat än men tror dyker upp någon gång under helgen eftersom terminen startar på måndag. Ironiskt nog vart vi tvungna att bege oss till IKEA den första kvällen för att inhandla sängkläder (den första natten frös vi halvt ihjäl i en blandning av jetlag och utan täcke). Första intrycket är fantastiskt! / This is where I'll be living the next five months together with a local student who I've not jet met. The first impression is simply fantastic!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar